pescuit la dunare barca

La Dunare pe zile caniculare

Pregatirea
2 luni. Atat a durat perioada pentru care a trebuit sa stabilim aceasta iesire. In luna mai, Baltacul impreuna cu John au descoperit si “facut” totodata un loc nou de pescuit pe Dunare pe care urma sa-l abordam in aceasta partida. Totul a fost dat peste cap cu vreo 2 saptamani inainte din cauza viituri ce se anunta din Germania. Nu a mai fost pana la urma nici o amenintare din afara, insa ploile multe ce s-au abatut asupra tarii noastre, s-au revarsat prin raurile care au contact direct cu Dunarea. Cu o saptamana inainte de plecare au urmat niste cresteri importante care ne-au facut sa abandonam misiunea de a pescui locul cel nou din cauza cotei, deoarece era aproape imposibil sa-l pescuim pe o cota de peste 200 pe zonele Calarasi-Giurgiu. Unde mergem? Vedem sambata in ziua plecarii. Ne-am lasat pe drumul de pamant prin zona Oinacu si de acolo da-i pe dig si cauta locuri. Am oprit pe vreo 5 locuri pana am gasit un loc care sa ne convina mai ales dpdvd al taberei. Fiind 5 persoane, era necesar un loc bun de tabara dar si de pescuit. 12 site-uri de vreme aratau canicula pt ziua de sambata fara pic de nori, cand a ajuns Baltacul si a scos lansetele din masina, a urmat o ploaie ca in povesti.l

pescuit la dunare adrian

Operatiunea crapul.

Bine, exagerez un pic, am apucat totusi sa montam tabara, sa umflam barca si sa facem o scanare cu sonarul sa vedem ce ne ofera zona, iar apoi a inceput ploaia. Scurta, de vara, dar a tinut vreo 2 ore, dupa care am intrat cu John sa incepem evident si prima nadire. Am plecat cu 2 saci de porumb, pe care ii fierbeam intr-un ceaun de 25 L la fata locului, si dadeam practic un ceaun dimineata si unul seara. La prima scanare cu sonarul nu prea arata peste pe zona, aveam un prag de 7 metri in mal care tinea practic ca o intinsura pana pe malul opus. M-am dus cam 250-300 de metri cu barca si era intinsura care se ducea pana in 10 metri. Interesant este ca acolo statea si tot crapul. Dupa 2-3 nadiri, am intrat din nou cu sonarul si am vazut ca pestele din larg, nu mai era in larg, acum era aproape tot in pragul nostru.

pescuit la dunare nadire

Problema.

Pe fundul Dunarii era plin de iarba. Apa venea tulbure dupa cum vedeti si in imagine, iar pe fund sonarul ne arata a ca este plin de iarba, din aceasta cauza crapul nu cobora sa manance. Erau deja 4 zile de nadire, in fata noastra sarea crapul, pe sonar plin de crapi, dar nu cobora pe fund din cauza ierbii.

pescuit la dunare drona
ionut spiridon

Operatiunea somn.

La clonc am incercat cu de toate in primele 2 zile, rame rosii, rame negre, coropijnite, se ridica peste tot, stateau uneori pe montura dar nu mancau. Baltacul, si-a amintit ca are un teaser MadCat la el, il uitase ce-i drept in geanta (probabil si canicula era de vina) si a hotarat ca e momentul sa incercam si un cloncanit la teaser… poate, poate. Prima trasatura pe teaser, si primul intepat l-a tinut aproximativ 4 secunde. A scapat. Probabil nu s-a intepat bine. Era un semn. Era de bine. Dar era deja tarziu. Am zis ca revenim maine. Urmatoarea zi am iesit undeva pe la 19:30, am dat vreo 2 ture pe vreo 2 km, si aproape ca se insearase bine, insa aceeasi poveste. Se ridicau si nu puneau botul. Am hotarat sa mai dam o tura. Lasam barca in deriva, pea pa o liniste totala, Dunarea era ca pe lac, cloncul de la Pro Angler se face auzit. Din nou se ridica. E pe montura: “Baltacule, pregateste-te”. Moment in care Baltacul simte 2 trasaturi puternice si la a 3-a inteapta. Drill-ul il vedeti in clipul de pe youtube. Finalul, a rupt. Ultimii 10 cm ai rig-uli au frecat in dintii somnului si de acolo s-a produs ruptura. Firul era textil Black Cat S-Line 0.45. Stiu un fir subtire pt asa animal, greseala mea, poate, pentru ca nu m-am asteptat sa-mi dea mie vreodata un somn urias. Ca deobicei, Ionut nu putea sta locului, a reusit captura partidei, un somn de aproximativ 10 kg luat din barca la cioata, unde era apa mai linistita si ferita de mizeriile care veneau pe Dunare.

Operatiunea feeder.

Nu suntem nici unul dintre noi zeii feeder-ului, dar nu pescuim nici de ieri la feeder. Pentru Baltacul totusi este unul dintre stilurile lui preferate si are o experienta destul de indelungata in pescuitul feeder-ului. Greu. Tare greu. Abia puteam sa prindem de mancare. S-a pescuit la feeder, clasic, stat cu orele in unele zile, pescuit clipsat, loc nadit la greu, si probabil, s-au luat 2-3 pesti in 4 ore. Pe masura ce treceau zilele, ne puneam sperante ca va incepe feeder-ul sa „mearga” abia atunci aveam sperante sa luam si crap. Singurul peste care a cam fost activ si se prindea regulat 2-3/zi, a fost salaul, la care Ionut a pescuit inca din prima zi.

pescuit la dunare salau

Mancare.

Cand esti cu Ionut, nu duci lipsa de retete pe malul Dunarii, asta e clar. Salau la ceaun si pastrama de platica pregatita din timp de el au facut deliciul iesirii.

Concluzia.

Pe toata duarata partidei apa a scazut enorm, in 6 zile a scazut mai mult de 1 metru, era tulbure, venea cu iarba, si avea aproape 29 de grade. Am prins 2 zile caniculare una cu 42 iar cealalta cu 40 de grade celsius, asta este Dunarea, mai ramane si datoare, vorba lui Uzi: „Cand ti-o da, ti-o da rau, nu conteaza cine esti”. Fir intins va dorim dragilor, pentru cei care veti iesi in urmatoarea perioada la pescuit.