Misterul pescuitului cu boilies in Delta Dunarii

Agonie si extaz, sunt cuvintele care definesc cel mai bine expeditia noastra din Delta din acest an.

Locul unde fluviul si-a facut culcus in drumul sau spre mare, unde apa si pamantul fac casa buna, iar pelicanii saruta cerul. Un tinut parca din alta lume, care are in totdeauna ceva nou de aratat. Mai ales cand vine vorba de pescuit care la fiecare partida avem ceva de invatat. Pentru noi aceasta iesire in Delta a fost mai mult decat pescuit, a fost pur si simplu un test pe care intr-un final l-am trecut cu brio, o lectie pe care am invatat-o si ne va face mult mai buni in materie de pescuit. Am pescuit in cele mai grele conditii. Pur si simplu a fost o lupta cu natura sa putem prinde peste. Am prins schimbarea de vreme, iar cine pescuieste pe Dunare stie exact ce inseamna acest lucru. Incepand cu 19 septembrie (2016) de cand am ajuns, vremea a fost intr-o continua schimbare. Povestea noastra incepe pe bucla de la Ivancea de pe bratul Sf. Gheorghe. Locul nu l-am ales noi, ne-a obligat ploaia care incepuse si ne-a prins in barci, fara corturi si pavilion montate, s-au rupt norii deasupra noastra  si a fost ploaie cum nici la potop nu a fost. Ne jurasem ca a doua zi ne intoarcem acasa. Hainele erau toate ude, momelile la fel. Insa nu am renuntat si urmatoarea zi ne-am pus cu natura. Numai senzatia aia pe care o simti atunci cand esti in Delta te face sa uiti de toate problemele. A doua zi cand m-am trezit (sa fi fost vreo 9) echipa (Ionut, Mircea, Dinu si Florin Macinic) deja stabiliseara: Ramanem pana la final. Eu evident ca m-am conformat… nu voiam sa concep ca am ajuns pana aici, atata drum, atata carat de bagaje iar acum sa trebuiasca sa strangem tot si sa plecam acasa.

Ne-am pus sa aranjam tabara, am intins sfori sa ne uscam toate hainele care erau ude fleasca. Afara nu mai ploua dar batea vantul rau. Nu trece bine de ora 12 si Florin apare in tabara cu primul crap al partidei luat la 2 plastice pe fir de par. Un sesar de toata frumusetea ne-a dat sperantele de care aveam nevoie. De mentionat ca aceasta a fost official prima noastra partida cand am inceput sa pescuim si la boilies pe Dunare. Pana acum doar testasem diferite boiliesuri cu diferite arome dar fara sa nadim ci pur si simplu puneam la carlig, fara rezultate bineinteles. Asadar am avut la noi 30 kg de boilies cu aroma de scopex si alte 180 de kkg de porumb inmuiat, reteta folosita de mine in toate partidele din Delta Dunarii de pana acum care se incheiasera cu success. In dreapta taberei noastre, era un alt prieten,Claudiu,  cu echipa lui. Ei pescuiau exclusiv la boilies. Pana intr-a 6-a zi cand au plecat raportul dintre noi si ei era undeva la 4-30. Deci noua nu ne-a venit sa credem ca 180kg de porumb, au fost efectiv batute de 60 de kg de boilies de capsuna. Noi nu am avut nici macar o prezentare pe bilele de scopex. Deci dupa ce ca am nimerit prost cu 180 de kg de porumb tinut bine la umflat cu 3 saptamani inainte de plecare, practic nu am nimerit nici aroma la boilies. Dupa ce a plecat Claudiu, ne-a lasat in jur de 1kg de boilies cat ii mai ramasese lui si am bagat 3 lansete pe locul momit deja de el.

Nu aveam senzori cu statie iar in 3 zile cate mai ramasesera, am gasit de 2 ori lansetele luate in apa (erau legate bine) si am avut alte 2 rupturi in drill pe langa un crap de 9 kg pus pe mal si alti cativa ciortani. Practic in cea mai nenorocita perioada a anului, cu cele mai mari schimbari de temperatura si vreme, s-a prins crap in delta la greu. In ciuda schimbarii de vreme, totusi apa si-a pastrat variatia la cote!  S-au prins crapi de pe mal, la boilies si la porumb, Dinu a pescuit in majoritatea timpului din barca si a avut cateva drill-uri frumoase la butuci, vremea a fost timp de 9 zile intr-o continua schimbare, nici o zi nu semana cu cealalta, ba ploua, ba era inorat, ba era soare dar rupea vantul…

Aceasta a fost pentru noi ultima Delta in care am hotarat sa punem piciorul in prag si sa ne schimbam de la echipament de pescuit la echipamentul de camping (sa ne amintim si Delta din aprilie 2015 cand natura ne-a pus din nou la pamant) si pe langa toate acestea, sa incepem cu adevarat pescuitul la boilies pe Dunare.